I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, June 7, 2011

oRang Gaji

hampir 2 minggu kita bercuti.....pejam celik..dah nak bukak sekolah..hurm..yes,..seronok nyerr..nak school balik...but homework tak siap selengkapnya..abiss la ..Yes..yes..yes..karier aku sebagai orang gaji tak bertauliah dan tak bergaji kat rumah sendiri akan tamat.....hooray..

hari-hari kene jaga budak kecik tak cukup inci..which mean adk aku la..dah la dia demam along this week..penat jaga..jaga org sakit..dah lah susah nak makan ubat.penat aku kejar  nak bgi dia makan ubat tu.satu rumah dia larinya..penat kejar..klu rumah kecik tak pe jugak..niy besar..dah nasib..nak wat cam ne kan..

ok..rutin setiap hari..masa cuti..
kene masak untuk budak berdua niy..sorang adik aku...sorang adik sepupu..yg sgt nakal
so..apa boleh buat...ibu busy kerja..balik ptg...ayah lgi la busy..seminggu sekali atau dua kali je blk..kerja..la katakan..
jgn pandang sebelah mata jerr..niy nur adlina aqilah lah derr ..
pandai masak tau..sedap...

then,..kemas rumah..
biasa la derr two boy at my home..
both of them nakal..
tongkang pecah lerr
penat sesangat hari-hari cam niy..patah pinggang aku..dibuatnyer
rumah klu kecik x pe gak niy......mls den nak cite..

ingat lgi last week ..
sabtu last week...
makngah upah aku jaga anak dier..3 boys yg nakal-nakal belaka..
makngah aq keje..pengasuh dia org blk kampung..x de sesape nak jaga..so..me la..apa lgi
"maaf makngah jgn marah kebenaran nak wat cam ne"
Ya,..ampun...aku jaga dia org ..just satu hari..jer tpi mcm dah million..billion..trillion..years
why i said just like that..??
because..aq x tahan dgn kenakalan dia org..
pening..sakit hati..nak gila..dpt penyakit jantung..nak masuk hospital tanjung rambutan..nak masuk icu...darah tinggi..
pun ada ..banyak lgi penyakit yg aq rasa akan dpt hari yg aq jaga dia org..tu..
aq dah x sanggup lgi nak jaga..klu di offer..
"Thanks,..but no thanks..
cuak..

No comments:

Post a Comment