I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, August 13, 2012

Adat Orang Jawa !

Haaa, tuuu diaaa . ^^

As'salamualaikum w.b.t 
Post kali ni, addin nak cerita pasal ,adat-adat or budaya orang Jawa .
Memandangkan addin ni, orang jawa mix dgn cina+ melayu . Tapi serius muke addin tak macam cina kn? kn? kn? hhah jelous tao tak addin dengan sepupu sepapat yang lain, semua muke chinese look . sye je itam hahah ^^ tp sy bangge ! malaysia boleh .

oukeh, straight to de main point, sebelum aku merepek meraban lagi. -_-
Pada hari Sabtu 11 Ogos 2012 . sejarah telah tercipta . Addin aqil telah berjaya tolong mak dia masak untuk 47orang hahha.  Berkawah-kawah. Mandi bawang aku tao. Ko ade? xde kn? janagn jelous . Sampai
aku nangis tao . tak larat .

Korang ingat senang mcm makan kacang tanah? Perrrh , susah and penat giler. Lepas masak nak kene pack then hantar kerumah orang yang tertentu. aku yang kene antar weyh !

Aku tak tahu lah, mungkin dah adat & budaya orang jawa kot. Sedekah or  bagi makanan kat saudara mara terdekat & jiran .
Tapi kan, korang akan rasa best laa idup dalam masyarakat jawa ni . Memang best i'm tak leh cakap mcm mana dah hahah .

Addin masak, ayam masak kicap . Sayur campur & Udang masak sambaL . Perrrh sedap ! 
Meleleh air liur. masa tgh pakcing hahah .

Then, petang tu addin and paksu ku tersayang laa sangat gie antar naik kereta . Aku dh tak sanggup naik moto . penat !

Pengalaman paling memalukan stiap tahun aku antar mknn at umah2 saudara mara aku ni . ,Mesty ada nenek2 menyakat .. anak sape ni? dah besar kau ye? tak lama lagi nenek makan nasi minyak laa .
Hahah, tu lah soalan nenek2 . 
Nek , saya baru 15 tahun nek .
mungkin tengok aku, ni dah terlebuh matured kot . smpy ada owg xcaya aku 15teen ^^

Yang paling bestnya, Syahrul . Best Friend Forever aku. Chewaah , Dia puji aku masak sedap hahaha. Thanks .Bangga aku tao . !

No comments:

Post a Comment