I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, June 16, 2011

Coretan Hati Nur Adlina Aqilah Binti Muhammat Suimi ^_^

Assalamualaikum, semua.^_^ hope korang semua sihat selalu
i'm fine here..walaupun busy sikit

walau banayk mana pun dugaan...cabaran..n rintangan yang di turunkan kepada kita semua..kita harus mengharunginya dengan..penuh kesabaran..semangat kental.. semagat perjuangan..
hrum..

Ya, Allah kami redha dan kami terima semua cubaan..dugaan..ini..dengan hati yang ikhlas..
pasti ada hikmah atas semua ini..

hati ku berkata :
"Ya, Allah ..sekolah ku! ...aku takut..sedih..terkilan..kecewa..terkejut..risau...(semua perasaan bercampur baur)
Aku ,..kesian melihat semua guru-guruku..tabahkan lah hati guru-guruku ini..sembuhkan lah duka lara mereka..."

kawan-kawan sekolah ku..marilah kita kuatkan semagat kita.,.

Alhamdulillah ,. selepas aku dan kawan ku selesa menunaikan solat taubat nasuha..
hati ku sedikit tenang..fikiran lapang..

aku berdoa..agar warga sekolah kami tabah menempuhi dugaan ini..semoga kami dilindungi daripada fitnah-fitnah..agar aku selamat dari bala bencana yang dibuat manusia..yang dengki dengan kebahagian aku..ada selama ini..aku berdoa lgi..perkara itu tidak terjadi kepada diriku..keluargaku..anak-anakku..cucu-cucuku.."amin"

DOA MEMOHON KESELAMATAN TERHADAP DIRI,ANAK-ANAK,KELUARGA DAN RUMAH TANGGA DARIPADA KEJAHATAN MANUSIA,BINATANG DAN BALA BENCANA

maksudnya:sesungguhnya Tuhanku,tiada Tuhan yg sebenarnya yg berhak disembah melainkan -Nya aku bertawakal, dan Dialah Tuhan yg memiliki Arsy yg agung .Apa sahaja yg dikehendaki..-Nya tentu akan berlaku, dan kekuatan melainkan dengan izin Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Agung.Aku bersaksi bahawa Allah Maha Berkuasa atas segala sesuatu dan pegetahuan -Nya meliputi segala sesuatu.Aku memohon perlindungan kepadanya Yang Maha Berkuasa menahan langitdaripada jatuh ke atas bumi melainkan dgn izin-Nya,aku memohon perlindungan-Nya daripada kejahatan segala mahluk yang bergerak di muka bumi yg berada di bawah kuasa Nya. Sesungguhnya  Tuhanku  tetapi di atas jalan yg lurus "

(Riwayat Al-Baihaqi dlm Dala'il Al-Nubuwwah no.3046,Al-Matalib Al-Aliyyah no.3490,Ithaf Al-Khiarat no.6087.Bughyat.Al-Bahith no.1052)

No comments:

Post a Comment